You are logged in as customer LOG OUT


Wat is inbegrepen?


Over

Wat zijn SHL-tests?

SHL (CEB) is een van de grootste testaanbieders ter wereld. Bedrijven als PwC, McKinsey, EIB, Amazon, HSBC en Morgan Stanley gebruiken ze om de meest getalenteerde kandidaten te vinden om vacatures in te vullen.

Hoewel SHL een breed scala aan tests biedt voor verschillende categorieën, zult u waarschijnlijk zowel cognitieve als gedragstesten moeten doen. Cognitieve vaardigheidstests omvatten vaardigheidstests zoals numeriek denken, verbaal denken, inductief denken en deductief denken.

SHL-testvoorbeeldvragen

Hieronder een overzicht van de verschillende soorten vragen.

 

1. Numeriek redeneren

 

Hoeveel kilometer heeft de tweede recensent in de eerste drie maanden meer afgelegd dan de eerste recensent?

Eerst voegen we het aantal mijlen toe dat elk van de reizende experts in de eerste drie maanden heeft afgelegd.
Expert 1 = 2.675 + 3.256 + 1.890 = 7.821 = 7.821
Expert 2 = 2.986 + 2.742 + 2.250 = 7.978 = 7.978
We trekken dan het aantal mijlen dat Expert 1 heeft afgelegd af van het aantal mijlen dat Expert 2 heeft afgelegd:
7.978-7.821 = 157 mijl ≈ 160 mijl ≈ 160 mijl.
Het antwoord is 160.


 

2. Verbaal redeneren

 

 

In heel Europa zijn de drie meest voorkomende methoden om iemand te straffen voor een drugsbezitsmisdrijf: waarschuwing, boete en proeftijd, met uitzondering van enkele landen waar zelden een mandaat voor gemeenschapswerk wordt opgelegd. Niettemin krijgen bepaalde overtreders lange gevangenisstraffen, die vaak in het openbaar worden besproken. Er zijn aanzienlijke verschillen tussen de landen wat betreft de vraag waar de grens moet worden getrokken tussen daders die een behandeling nodig hebben en handelaars die strafrechtelijk moeten worden vervolgd als afschrikmiddel. Het strafrechtelijk systeem in elk land erkent sommige mensen als ziek en probeert hen in behandeling te nemen en anderen te straffen.

Correct antwoord: (2)

De tekst vermeldt dat waarschuwing, boete en proeftijd de meest voorkomende strafmethoden zijn in het geval van drugsbezit, en voegt eraan toe dat er ook af en toe arbeidscontracten voor de gemeenschap worden gebruikt. Dit resulteert in vier strafmethoden.
Er zij echter op gewezen dat in de tekst andere soorten drugsdelicten worden genoemd, zoals de levering van drugs, die strafbaar kunnen worden gesteld met een gevangenisstraf (anders dan een voorwaardelijke straf). We hebben dus ten minste vijf strafmethoden die betrekking hebben op ten minste twee soorten drugsmisdrijven. De bestelling is dus vals.

 


3. Inductief redeneren

Correct antwoord: (3)

Bij deze vraag is er een S-vorm in elk frame. De kleur van de S-vorm en de achtergrond van de S-vorm verandert afwisselend, zodat als de S wit is (kader 1), het volgende kader (2) het S-zwart is. Het patroon voor de verschillende lijsten is dus 1, 3 en 5 voor de witte S'en en 2, 4 en 6 voor de zwarte S'en. Het patroon voor de verschillende lijsten is dus 1, 3 en 5 voor de witte S'en en 2, 4 en 6 voor de zwarte S'en. Het gehele frame in elke reeks, d.w.z. 1,3,5, draait 90 graden met de klok mee. Daarom is het antwoord 3.


4. Deductief redeneren

De ochtenddienst duurt 7 uur en de middagdienst 8 uur. Stella werkt zowel 's morgens als 's middags. Jane werkt nooit in de vroege dienst. Jane is een verkoopster. Stella heeft zich vanmorgen ziek gemeld.

Welke bewering moet waar zijn?

A Een verkoopmedewerker werkt nooit zeven uur per dag.
B Stella werkt soms 's morgens, maar Jane niet.
C Jane had een vroege dienst aan het begin van de maand.
D Stella is een verkoopster.
E Stella werd vandaag wakker met koorts.

Het juiste antwoord is B.
Aangezien ons wordt verteld dat Stella 's morgens werkt en Jane nooit 's morgens werkt, moet de uitspraak in Antwoord Keuze B waar zijn.
Laten we de rest van de mogelijke antwoorden doornemen:
Antwoordkeuze A - we weten dat de ochtenddienst 7 uur duurt, dat Jane een verkoopster is en dat ze niet vroeg in de dienst werkt. We kunnen echter niet concluderen dat dit ook voor elke andere verkoper geldt. Het feit dat Jane niet werkt in vroege diensten betekent niet dat verkopers meestal niet werken in vroege diensten.
Antwoordkeuze C - aangezien ons is verteld dat Jane nooit in de ochtenddiensten werkt, moet deze uitspraak verkeerd zijn.
Antwoord op keuze D - het enige wat we weten over Stella is dat ze zowel 's morgens als 's middags diensten heeft en dat ze zich vandaag ziek heeft gemeld. Er is geen informatie over de aard van haar werk, dus we kunnen niet zeggen of ze een verkoopster is of niet.
Antwoordkeuze E - het feit dat Stella zich ziek gemeld heeft, betekent niet noodzakelijkerwijs dat ze de waarheid sprak, dus we kunnen niet zeggen of ze echt ziek is of niet. En zelfs als ze ziek was, zou dat niet noodzakelijkerwijs betekenen dat ze koorts had.

 


5. SHL SJT voorbeeldvraag: Werkelijke situaties op het werk

SJT's of situatiebeoordelingstesten evalueren uw gedrag en vergelijken het met de rol waarvoor u solliciteert. In de loop van de test wordt u geconfronteerd met reële situaties die u op het werk kunt tegenkomen. De antwoorden worden gegeven in een praktisch meerkeuzeformaat. Uw taak is nu om te kiezen wat u waarschijnlijk zou doen als de gelegenheid zich voordeed.

Een typische SJT-test heeft 12 tot 25 scenario's zonder tijdslimiet. Dit betekent dat je genoeg tijd hebt om alle vragen te lezen, na te denken en te beantwoorden.


Veelgebruikte SJT-vragen van het type SJT:

Kies twee bruikbare antwoorden in de gegeven situatie. Kies het antwoord dat u het meest geschikt vindt. Wijs nu alle antwoorden van de meest waarschijnlijke tot de minst waarschijnlijke antwoorden toe, meestal op een numerieke schaal.

U leidt een team van 20 mensen. Je hebt bewust gezocht naar goede relaties tussen teamleden en bent erin geslaagd om een coöperatief team op te bouwen. De sfeer is positief, en uw teamleden lijken te genieten van elkaars gezelschap en vormen vriendschappelijke banden. De laatste weken heb je echter het gevoel dat de sfeer te ontspannen is, omdat je team veel pauzes nodig heeft.

U bent blij dat uw medewerkers graag naar het werk komen, maar u wilt er ook zeker van zijn dat het werk daadwerkelijk wordt gedaan. U wilt dus een aantal regelingen treffen voor pauzes op het werk, waaronder het aantal pauzes per werkdag, het aantal werknemers dat tegelijkertijd een koffiepauze kan nemen en de noodzaak om een pauze te vragen voordat ze die nemen.

  1. U neemt met veel tact stelling tegen individuele medewerkers wanneer zij pauzes nemen, zodat de nieuwe regels gewoontes worden.
  2. Verzamel je team voor een serieuze discussie over de huidige situatie en introduceer de nieuwe regels door te verklaren dat je meer discipline van je team wilt.
  3. Stuur een memo waarin u eenvoudigweg de nieuwe regels aankondigt. Er is niet veel ophef nodig om de nieuwe regels te maken.
  4. Bel een vergadering en leg uit dat het werk in uw team de laatste tijd een beetje achterloopt. Introduceer de regels en benadruk dat u de goede sfeer wilt behouden met behoud van de productiviteit.

Hoe zou u deze veranderingen implementeren?

Beste antwoord: D

Primaire competentie: doeltreffende communicatie

Secundaire Bevoegdheid: Behoud van de autoriteit

In deze vraag streef je ernaar om grenzen te stellen (door verandering) met behoud van een goede sfeer en teammotivatie.

Antwoord A heeft tot doel conflicten over de veranderingen die u wilt vermijden en niemand te beledigen. Het is echter onwaarschijnlijk dat zoveel veranderingen onopgemerkt zullen blijven. Bovendien gaat het bij deze reactie om indirecte en ondoeltreffende communicatie. Individuele commentaren op elke werknemer konden elke opmerking persoonlijk laten verschijnen.

Een serieuze discussie (antwoord B) is een meer directe vorm van communicatie. Een dramatische discussie zou echter kunnen lijken dat het team de schuld en ontmoediging krijgt van een dramatische discussie.

Het versturen van een memo (antwoord C) is opnieuw een indirect communicatiemiddel. Het team heeft geen verklaring voor de veranderingen en geen kans om te reageren.

Antwoord D bevat een daadwerkelijke discussie met uitleg over de veranderingen en een antwoordoptie voor het team. Daarnaast vertelt u het team dat u de positieve sfeer waardeert en dat u hoopt dat deze behouden blijft. Van de gegeven mogelijkheden combineert dit antwoord het beste discipline en motivatie.

 

Wat zijn CEB SHL talentbeoordelingstests?

CEB SHL talentenbeoordelingstests omvatten veel verschillende tests, waaronder vaardigheidstests, prestatietests, persoonlijkheidstests, assessment center-oefeningen en situationele beoordelingstests.

Welke test je moet doen hangt af van de functie waarvoor je solliciteert en van de functie (ja, helaas hebben we het hier over hiërarchie!). Daarom hebben we hieronder een aantal SHL-beoordelingstips voor u samengesteld, die u zeker van pas zullen komen.

  • CEB SHL biedt veel verschillende testen aan. In de loop van deze tests kan de moeilijkheidsgraad aanzienlijk variëren, afhankelijk van de positie en positie.
  • De SHL-tests worden online uitgevoerd. Het is echter mogelijk dat u een gedrukte versie van deze test tegenkomt.
  • CEB-SHL maakt gebruik van verificatietesten. In de loop van deze methode wordt u eerst gevraagd om op een eenvoudige manier een online test van uw computer af te leggen. Tijdens het Assessment Center wordt u dan gevraagd om het in delen te
  • herhalen, dit keer uiteraard zonder toezicht. Dit zal de geldigheid van uw testresultaten controleren.
  • De SHL-test is beperkt in de tijd. Geen paniek! Je hoeft niet alle vragen te beantwoorden om de test te halen.

Het resultaat van de SHL-tests is een vergelijkende waarde. Uw antwoorden worden vergeleken met die van andere testdeelnemers. Hoewel je een zeer hoge score hebt behaald, is het mogelijk dat deze niet hoog genoeg is geweest in vergelijking met andere kandidaten.


Welke bedrijven gebruiken de SHL-test?

Laten we eens kijken naar de bedrijven die de SHL-test gebruiken. In dit verband hebben we hieronder een klein overzicht samengesteld:

Lass uns jetzt doch mal einen Blick auf die Unternhemen werfen, die den SHL-Test verwenden. Diesbezüglich haben wir im Folgenden eine kleine Übersicht zusammengestellt:

Amazon

Morgan Stanley

UBS

PwC

McKinsey

J.P. Morgan

Citibank

Lidl

KPMG

Ernst&Young

L’Oréal

Barclays Bank

Credit Suisse

HSBC

Deutsche Bank

Bayer

Herbert Smith Freehills

Freshfields

Clifford Chance

British Airways

McKinsey

PwC

Puma SE

Capital One

Heineken

Tesco

Reckitt Benckiser

Ford

Macquarie Bank

Ericson

Sidley Austin

Daimler AG

Huntsman Corporation

ERIKS

   

Het selectieproces voor functies is steeds strenger geworden, waarbij beoordelingsbedrijven unieke en uitdagende shl tests blijven ontwikkelen. Het oefenpakket van JobTestPrep kan u helpen deze uitdagingen te overwinnen.

  • Wij bieden een volledig overzicht van de shl tests die door werkgevers worden gebruikt.
  • Met antwoord uitleg voor elke vraag, het oplossen van tips en video tutorials, helpen wij u om alle cruciale concepten van shl tests te internaliseren.
  • Wij bieden zowel vragen van matig als gevorderd niveau aan, zodat u uw potentieel optimaal kunt benutten.
  • Dit pakket wordt voortdurend bijgewerkt met nieuwe elementen uit de werkgeverstesten.
  • Wij zorgen ervoor dat u de mogelijkheid hebt om alle elementen te oefenen.
  • Onze uitleg en tips worden voortdurend verbeterd om u te voorzien van alle mogelijke manieren om een vraag aan te pakken, en onze scorerapporten stellen u in staat om uw vooruitgang te volgen.
  • Wij bieden een lonende online ervaring, die het oefenen interactiever en leuker maakt.

 

Onze voorbereiding heeft aangetoond je kansen op succes met 139% te verhogen.

 

SHL en andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve houders van handelsmerken. Geen van de merkhouders zijn aangesloten bij JobTestPrep of deze website.
Niet wat je zocht?
?
Hulp nodig vraagteken
minimaliseren sluiten
Hulp nodig vraagteken
Vul onderstaand formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.
Uw bericht is verzonden. Wij nemen binnenkort contact met u op.
Er was een probleem met het verzenden van uw bericht. Probeer het over een paar minuten opnieuw.